18 jan - What would Jesus do?

Jag kan ju säga att jag hade en intressant bussresa hem till faren.

Tant ~75: Ursäkta att jag frågar, men är du troende?
Jag: Mjaaa, alltså.. Nåt finns det väl.
Tant: Har du låtit Jesus frälsa dig?
Jag: Mjo.. Jag har ju konfirmerat mig..
Tant: Du vet att det bara är Jesus som kan frälsa dig va, och inte någon människa?
Jag: Mm...
Tant: Jesus lät mig frälsas på köksgolvet hemma.
Men herregud, tänkte jag.
Tant: Jag fick elektriska stötar genom hela kroppen.
Herrejistanens, tänkte jag.
Tant: Jag kände hur Jesus tog på mig.
Herre min skapare, tänkte jag.
Tant: Både den heliga anden och den store fadern var närvarande.
Herrejösses, tänkte jag.
Tant: Visst är det skönt med vetskapen om att Jesus älskar dig, precis som den du är?
Bussen stannar vid min hållplats.
Jag: Ajemen! Hejdå!
Tant (pratar högre): GLÖM INTE ATT JESUS ÄLSKAR DIG!

Kommentarer
Postat av: carro

HAHAHA nej glöm inte de ;) viktigt budskap!!

2009-01-20 @ 11:50:08
URL: http://carroliljaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0