28 nov

jag saknar att vara brun
jag saknar
att bada i pool
jag saknar att röka vattenpipa
jag saknar
att äta fruktsallader
jag saknar att skratta hela tiden
jag saknar
alla crazy dancenights
jag saknar att kunna gå osminkad
jag saknar
alla snygga finnländare
jag saknar att skapa nya kontakter
jag saknar
burger kings kingsize-milkshakes
jag saknar rostade mackor med jordgubbssylt
jag saknar att kunna gå i shorts och linne 24/7
jag saknar att få en helt annan dialekt än min egen
jag saknar
att gå till supermarket och fixa egen picnick
jag saknar att hoppa runt i min ensamhet och sjunga i underkläder
jag saknar att gå på bio var till varannan kväll & somna nästan varje gång
jag saknar till och med att ha kackelackor på rummet
jag saknar malta, helt enkelt.

jävla nostalgiskit
sitter och tänker tillbaka, som vanligt. gråtfärdig, som vanligt. att jag aldrig kan släppa det gamla, det är ju sjukt egentligen. men denna gången är det inte bara det gamla vanliga, utan nu är det mest malta som spökar runt i skallen på mig. satt nyss och tittade på "på spåret" med far, och då gick en resa till valetta, maltas huvudstad. och jag kände igen mig, och jag kände verkligen hur det högg till i hjärtat.

nu när jag tänker tillbaka på de veckorna jag spenderade på malta förstår jag hur bra jag hade det. även fast jag längtade hem som en liten barnrumpa, så mådde jag bra där nere. jag älskade det mesta. fanns inte mycket jag störde mig på (mer än kanske en och annan kåt maltes, grek och italienare)

alla minnen man ändå skapde på malta, är helt ofattbart. jag minns fortfarande första gången jag verkligen snackade med johan, som kom att bli en utav mina bästa vänner på malta. vi sprang runt som två små ungar och jagade varandra, och gömde varandras kameror, skor osv. det gick så vilt till att jag till och med lyckades få johan att slå av halva sin tånagel. jag och min skadeglädje skrattade tills vi fick kramp och inte orkade mer.

jag minns också när jag, ludde och robin började umgås. jag hade följt med johan ner till standen där alla norrköpingsbor + sthlmare låg och gottade sig. även några skåningar. jag hade inga badkläder med mig, så kunde inte bada. men efter mycket tjat från ludde & robin så badade jag ändå. det slutade med mycket vattenkrig och en hel del dränkningar. jag trodde jag skulle tappa andan, så mycket jag skrattade när jag lyfte upp tre killar, själv, på ryggen och sedan gick upp ur vattnet upp på stranden, för att sedan falla ihop pladask med alla över mig.


jag hade nog kunnat uppleva de där tre veckorna om och om igen...
säg mig, den som inte vill tillbaka till malta?

Kommentarer
Postat av: yasmine

klart man saknar ! ska vi åka isommar igen ? :P

2008-11-29 @ 22:43:29
Postat av: Amanda

jag saknar malta!

2008-12-01 @ 14:27:34
URL: http://primms.blogg.se/
Postat av: elli

saknar det som fan! :/ helt sjukt asså <3

2008-12-02 @ 15:51:21
URL: http://eellinores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0