26 jan - once again, i'm attacked

Kom på att jag har glömt skriva upp min andra Guds-gamling-attack.

Det var i lördags, när jag sålde på torget.

Gubbe ~65 kommer fram till mig, jenny&lillen
Gubbe: Har ni religion i skolan?
Jag: Nej, läser inte det förrän nästa år.
Gubbe: Det var dåligt. Läser ni bibeln?
Alla tre: Nej.
Gubben babblar på om allt och ingenting, om att vi har intruktionsböcker till diskmaskiner osv
men inte till människor osvosv.
Men mestadels talade han om för oss hur oerhört viktigt det är att läsa bibeln.
Efter ett tag kläcker han dock ur sig: ...Men djävulen skickar demoner på de som läser bibeln.
Lillen: Men då är det väl farligt att läsa bibeln?
Gubben kollade surt på henne och började istället prata med mig och Jenny.
När vi slutade svara, försvann han fort därifrån.

Min enda slutsats är att över-religiösa gamlingar på något sätt måste dras till mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0